18 juni 2012

Dynfix och sill

Så var det dags för att sy dynor till sonens kultbåt Glastron Carlson CVX-16. 

Sonen har restaurerat båten med hjälp av mannen och nu är tiden kommen för undertecknad att sy dynor och klä diverse inredningsdetaljer. Naturligtvis ska all klädsel vara i originalfärgerna brunt, vinrött och cremevitt. Jag ser fram emot en åktur när allt är fixat!

"Före"-bild. Lite att jobba på....

Originalbild från 70-talet.

Brunt, vinrött & cremevitt ligger och väntar på bearbetning.

Midsommar står och hänger runt hörnet och matfrågan avhandlas. Vad gäller midsommarmat  står sill högt i kurs i den här familjen, tätt följt att lax i alla upptänkliga former, med en slutlig touch av jordgubbstårta. Originellt eller? ;-) Dottern har beställt laxtårta, så så blir det. Jag tänker baka tårtbotten i förväg och slänga i frysen, blir enklast så. Onsdag kväll handlar jag, torsdag fixas det mesta och samma kväll åker vi ut till ön för traditionsenligt midsommarfirande.

Jordgubbslandet på ön. Hinner de bli färdiga?

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...