20 juni 2012

Mingel

I dag ska jag åka in till Stockholm för ett sommarmingel TRR (Trygghetsrådet). Det ska bli både kul och intressant. Roligt att träffa andra i samma situation och intressant med föreläsningen jag har valt att gå på. (Det fanns många aktiviteter att välja på.) "Hjärnkoll - här och nu!" Det handlar om att byta och bryta mönster. Som gjort för undertecknad som är en vanemänniska....

På tal om mönster:
Josef Frank´s "Paradiset", en favorit.


Nästa fredag ska jag träffa min jobbcoach. Vi får se vad det mynnar ut i. Förra vändan, för ett stort antal år sedan, gav inte mersmak. Men jag tänker ha ett öppet sinne. Jag tar emot all hjälp jag kan få. 

Just nu sitter jag och skriver en inköpslista eftersom jag ska handla midsommarmaten efter minglet. Det blir en del, trots att det bara är tre dagar. Om man plockar bort alla "det-ska-jag-nog-unna-mig" blir det både lättare kassar och billigare ;-)  ....fast några får nog vara kvar.

En favvis som kommer stå i centrum på midsommarbordet, laxtårtan:

Källa

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...