13 juni 2012

Fågel Fenix

Jag har ju tagit mig an ett par gamla stolar, som stod oanvända, för att fräscha upp dem. Vit färg och nya överdrag, sedan ska de få stå runt matbordet ,på ön.

I går så sydde jag två, nästan tre, överdrag. Enkla, men funktionella. Tvättbarhet & strykbarhet = stor (det ska vara enkelt på ön). I dag ska jag sy resten. De blev bra och stolarna fick ett nytt liv. Jag känner mig väldigt nöjd, trots att jag är betydligt duktigare på att sy än att måla.

Från detta:


Till detta:





Sedan ska jag gå igenom våra bröllopskläder, så att allt är i tiptop, för på lördag är det dags. Så roligt det ska bli. Bröllop är verkligen festernas fest. Kärleken står i centrum. Ursäkta Nobel!

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...