20 februari 2014

051. Om du fick spela vilket instrument du ville och vara grym på det, vilket blir det?

Veckans tema:musik

I ett tidigare inlägg så berättade jag att jag spelat både fiol och gitarr.  
Spelat var ordet, det var några år sedan. Jag har även fuskat på piano och i musikskolan så spelade jag klarinett. Det sistnämnda är en historia i sig. Man "skulle" spela blockflöjt. Booooooooooooring tyckte jag som ville ha en större utmaning. "Man" i detta fall var "flickor". Efter diverse påtryckningar från mina föräldrar så fick jag spela klarinett. Det var lika kul som jag anat.

Jag vill inte välja ett nytt instrument utan jag vill återta mina gamla instrument. Jag har ju kvar min gitarr och min fiol. Pianot står i mitt arbetsrum, dock ostämt. Skulle behöva lite omvårdnad. Så vad stoppar mig? Ingenting, mer än självförtroende och prioritering.

Sedan måste man ju ha förebilder:

Linda Lampelius

Läs mer om Bloggutmaning365.   

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...