1 februari 2014

Kunde vara nu....eller? Retrospektiv titt

Jag har sparat en del av mina gamla modetidningar. Det är så kul att ta fram ibland. Läsa, titta och begrunda hur saker och ting ändras.

Annonserna är väldigt avslöjande, de visar att det runnit ganska mycket vatten under broarna. Men modefotografierna är ibland förvillande. En del kan ha tagits i dag. Vi ta ett exempel.

Det här är en bild ur amerikanska Vouge från july 1977 (!).  Det kunde lika gärna vara en modebild från i dag, eller hur? Jag skulle gärna plocka på mig detta, tycker att det är snyggt och klassiskt.


Modellen är en av dåtidens stjärnmodeller Patti Hansen. Hon pryder även omslaget på detta nummer. Med fräknar och allt, ingen retuschering....man tackar.


Ni ser prislappen? 11 kr. Tiden går, nu är en Vouge betydligt dyrare att inhandla.

Så här ser Patti Hansen ut i dag, numera Fru Keith Richards. Lika snygg, lika fräknig.


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...