25 februari 2014

055. Är du en organiserad person? / 056. Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?

Veckans tema:städning

055. Är du en organiserad person?



Ja, det är jag. Mer på arbetet än hemma. Jag gillar ordning & reda. Tråkig? Det får stå för andra. Livet blir så mycket enklare om man har koll på läget.

Däremot tycker jag inte att man ska städa ihjäl sig. Inte deka ner sig, men det bästa är att ha en rutin. Då blir det mycket enklare. Ett tips är att scanna av Pinterest. Där finns det otaliga städtips, många miljövänliga.

En som är organiserad är Benita med "Chez Larsson". Besök hennes "Organizing ideas"-sida på Pinterest. Några bilder därifrån:






056. Bryr du dig om hur städat andra har det i sina hem när du besöker dem?

Inte ett dugg!! Det är mäniskan jag besöker, inte dammtussarna. Vi levererar så mycket pekpinnar i tid och otid, att vi måste släppa alla dessa när vi är med vänner och bekanta. De ska känna sig som sig själva, inte ett mäklarobjekt. 


Läs mer om Bloggutmaning365.   

2 kommentarer:

Susanna sa...

Den där sängen skulle jag vilja ha till min dotter!

Liie sa...

Jäklar så snyggt skafferi, så skulle jag vilja ha det också! Tack för tipset om den pinterestsidan, måste kollas in närmare :)

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...