4 februari 2014

Psykometrisk seans

Jag är född i oxens tecken. Jag står dels med fötterna på jorden, men huvudet vistas ibland i himlen. Jordnära OCH drömmande/fantasirik, på samma gång.

Min jordnära del håller ordning och är mycket logisk. Den får sitt på arbetet.

Min drömmande del får skriva, läsa, drömma, lyssna på musik och vara nyfiken.

Det sistnämnda fick jag utlopp för i går. En arbetskollega hade ordnat en psykometrisk seans, där undertecknad och några andra kollegor deltog i. Vad är en psykometrisk seans? Alla föremål samlar på sig energi från sina ägare och den som har gåvan kan läsa av detta. 

Vi hade med oss personliga ägodelar som lades i kuvert eller gömdes på annat sätt. Vi lade ut dessa på bordet och mediet läste av dessa. 
Hur rätt hade hon? Mycket rätt, minst 80 %.  Föremålen samlar energi från hela sin livslängd, så det som mediet känner behöver inte vara giltigt nu, utan kan tillhöra förgången tid. Så var det med en del saker för mig. Häftigt? Ja, men inte förvånande. Jag tror att det finns mycket där ute som vi inte ser och/eller vet. 

Kommer jag att göra om detta? Vet inte. Intressant är det dock, kan inte förneka det.

Boicu Marinela; Pen and Ink Drawing "breaking", 2012

 

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...