16 november 2012

Adventsgransbelysning, check

Så har adventsgransbelysningarna (puh, långt ord) blivit provade och de befinner sig i utmärkt kondition. Både de hemma-hemma och de här i Östhammar. 

Så nästa vecka så är det ut i skogen och hämta gran. Jag har redan sett ut granarna, men nu ska den synas i dagsljus också. Lite svårt att se så bra när det är mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem.... Det kan ju bli "Oj, var den SÅ ful" läge ;-)

Sedan blir det så mysigt när adventgranen lyser på gården, både hemma-hemma och här. Vi behöver det ljuset i det bedövande mörkret.

Några exempel på andra utomhusgranar, stiliga ;-) de med.


En konventionell, men ack så mysig med all snö



Smart ide när granarna tryter



Kanske over the top, men Istanbul de kan de ;-

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...