10 november 2012

Runs in the family

Jag har haft en separat julblogg under några år. Den har varit aktiv under oktober-jul, under dessa år. Nu blev det krångel med inloggningen och mailen + att tiden räcker inte till = lägger ner julbloggen. 

Men ingen ko på isen, det blir mer jul här i stället. De som känner mig vet att jag är en jultok, älskar allt som har med julen att göra. Runs in the family, kan man nog säga. Min mor var likadan och, följaktligen så är min dotter likaledes. Hur kul som helst.

Den här hösten har inneburit nytt jobb, som i sin tur fört med sig att jag veckopendlar. Det innebär att planering är en nödvändighet, eftersom jag bara är hemma-hemma i helgerna.. Nu är det tre helger, inklusive den här, kvar till första advent. En plan börjar ta form. I går kväll satt mannen och undertecknad och började skissa på planeringen. Känns mycket bra. :-)

Mindre bra är att plånboken är tämligen ekande. Blir lätt så med flera boenden. (Men ett av husen ligger ute till försäljning och budas på, så det löser sig nog.) I dessa tider får man ta fram fantasin i stället. Man kan göra mycket med lite slantar, bara man tänker efter. Det viktiga är att familjen samlas och det ligger först i planeringen.

Den här helgen ska jag gå igenom julsakerna. Ska något slängas, lagas, nya ljus eller fixas nytt? Några saker tar jag med mig till Östhammar. Vill ju hade lite adventsstämning där med. ;-)

Ja, då börjar resan mot Jul 2012. Vi börjar med en bild på förra julens pepparkakshus




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...