1 november 2012

Varde ljus

Om en månad så är det första advent och jultoken i mig längtar. Att få tända ljus i alla dess former, inom- och utomhus. När jag är ute och åker så ser jag många som redan slängt upp ljusslingor. Bland annat i Solna i lördags. Jag förstår dem. Allt som kan bringa ljus i detta vintermörker är välkommet.

En del städer har ljusinstallationer i december, bland annat Uppsala, Linköping och Göteborg. Gå och titta, vet jag. Alla mår bra av ljus.

Vi brukar ha adventsgran med ljus i både hemma och hemma-hemma. Ingen förändring detta år. Sedan blir det ju adventsstakar i olika utföranden. Och ljus, ljus,ljus.

Många fina bilder finns där ute. Se, njut, inspireras.

Källa Pinterest
Källa Pinterest

Källa Pinterest
Källa Pinterest
Källa Pinterest


Så här kan man också använda juleljusen  (Källa Pinterest)

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...