26 november 2012

Lite tröst

Ja, lite stressigt är det nog nu för magen behagar göra särdeles ont. Stressmage kan vara väldigt otrevligt, kan jag intyga. 

Hur botas detta? Genom att vältra sig i juligheter, kanske? Kan ju aldrig skada  ;-)

En julfavorit genom åren är amerikanska Pottery Barn som har mycket fint att sukta efter. Fast nu kan man ju sluta sukta, de säljer numera utanför USA, från sin webshop. Se mera här.

Här är några av mina favoriter. 

Vi börjar med ljus som ser ut som björkstubbar, fast glittriga. Sa någon kitch? Jag hörde inte riktigt....



En underbar ljusslinga i rött fattigmanssilver. Underbar, inte bara i en gran nära mig.

...och har man ingen stjärna att sätt i grantoppen kan man ju alltid sätta dit Eiffeltornet..... eller?

Och om ni inte hittar just den där julkulan/pumlan ni letar efter, kan ni sluta leta. Traditions har all, och då menar jag ALL, slags julhängen ni kan tänka er...och inte, kan jag även säga. Vi börjar med några tveksamma.....

Kanske en hummer i granen? Inte det?


Men en bläckfisk då?
 

Hungrig någon?

Nej, skämt åsido. Det finns några som undertecknad kan tänka sig att pryda granen med.

En klassisk fågel....


...eller ett julpaket?
 

 ...eller duger det med vanliga röda glaskulor?


Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...