22 november 2012

Snö?

En del vill ha vintern som den är nu, varm och snöfri.
Inte jag.
Jag vill ha snö. För mig är  idealvintern 5 cm snö, ca 3-5 minusgrader och att isarna ligger. Så vill jag ha det. Det scenariot ser avlägset ut just nu, men man kan ju hoppas att till jul....

2010 var det snö, vill vi lova. Här är ett kort taget från köksfönstret. En talgoxe förser sig med lite gottis och snön ligger djup på utomhusgranen. Det vill jag ha, inklusive talgoxe. Kan man få det? 

Foto: vita_margarita

Så här är väl härligt! Snö, lägg till ett fjäll och sol och det kan inte bli fel.
Källa Pinterest
Källa Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...