14 november 2012

Tjuvstarta med julmusik

Ok, jag vet. Det är si och så många dagar kvar till första advent och ännu fler dagar kvar till julafton, men det hjälps inte: jag har börjat lyssna lite på julmusik. Min dotter och undertecknad har den här diskussionen varje november (och fler läser jag i diverse bloggar). "Är det för tidigt?" Men vi älskar ju allt kring julen, så den är helt legitimt tycker jag :-)

Nu på morgonen låter Håkan Hagegård sin underbara baryton förgylla morgonen med sin julskiva. I bilen snurrar Sanna-Shirley-Sonja:s första julskiva. Härlig musik i mörka morgonen på väg till jobbet.



Här är en, underbar, version av O helga natt, med Håkan H.




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...