28 november 2012

Nederbörd och blommor

Jepp, nu ska det snöa, fast inte sånt som ligger kvar, verkar det som. Plusgrader gör väl att det bara blaskar och ställer till. Vore ju trevligt att i stället ha vitt som ligger kvar. Hr G, är det för mycket begärt?

Snökristaller i STOR förstoring

Jag har inte fixat några julblommor än, men nu ska det bli av. En amaryllis och några hyacinter. Med andra ord Julens drottning och Julens doft. Förra årets amaryllis visade sig från sin bästa sida. Hoppas det går lika bra i år :-)

Förra julens primadonna
Sedan åker nog fönsterdekorationerna upp här i Östhammar. Julstjärnan och slingan. Jag är ju inte här i helgen, så man kan ju alltid tjuvstarta....

Här är en elegant adventsstjärna från Åhlens. Min är dock enklare och röd.




Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...