7 december 2014

Julprasslet 7 december Andra advent - ta hand om dig

Så var det dags för andra ljuset i Advent.


I all julstress så måst man ta sig stunder av eftertanke och stunder där du tar hand om dig. Unna dig själv och din familj och/eller vänner mysiga stunder under hela adventstiden. Det är så mycket att tänka på, att flänga runt, så det behövs för de flesta. 



Det räcker med att sätta sig ner runt köksbordet och tända några ljus. Ta fram något gott, efter behag och plånbok, och prata om vad julen betyder för er

För mig betyder julen en stor högtid och att jag får vara med mina familj och när den växer betyder det fler underbara människor att dela julen med. Jag är en riktig hönsmamma, men det står jag för. Jag älskar hela min underbara familj och det är underbart att samlas och fira jul tillsammans.

Jul är också att umgås med våra vänner och bara vara, som bara riktigt goda vänner gör, utan pekpinnar och måsten. Det är helt i linje med julens budskap.

Källa Pinterest

Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...