9 december 2014

Julprasslet 9 december DIY Julklappar till vuxna

Att DIY´a är det som gäller. Helt rätt i tiden. Spar både miljö och pengar. Fast alla har ju inte tummen på rätt ställe. Be inte mig snickra t.ex., aldrig lärt mig det. (Vore kanske bra att gå en snickarkurs?)

Den som stickar har däremot en bra jul. Det är SÅ inne med allt stickat. Förr i tiden stickade jag mycket, men nu blir det liksom inte av. För mycket av annat...
Vi andra får väl slöjda? Närmaste IKEA, någon? De har ju snygga smörknivar.


Det här är väl en bra DIY-present till en ölälskare?
Nåväl. Det finns ju annat att göra än att sticka och slöjda. Fotar du, vilket de flesta gör som har en mobil, så kan du ju förstora och rama in. Där kan man prata om originalkonstverk! Du kan ju göra en fotobok. Brukar vara populärt. Vi fick en av vår dotter för några jular sedan, vi tar fortfarande fram den och tittar. Bra julklappstips.
Fast det finns ju julklappar som inte är DIY men ändå kommer från dig. Du ger bort din tid och din omtanke. Vårt så mycket för den som är mottagare. (Som jag skrev om i går.)
Några tips på vägen:

Ta ett gammalt armband och sticka överdrag. Två rätt av två: stickat och DIY.

Arm-/Halsband. Ta ett snygg bit tyg, silke?, och trä på pärlor, kanske från ett gammalt halsband.
En annan variant med band och pärlor.

Blev lite kvinnlig inriktning där. Tycker alltid att det är svårare med presenter till män, oavsett jul eller inte.

Sedan finns det ju dem som kan det där med DIY. Proffsen:
Mormorsglamour kan det där med DIY.

Helena Lyth går inte heller av för hackor.





Inga kommentarer:

Att ha det som vanligt, men så bra

Min man och jag säger ofta till varandra, i dessa dagar, att vad bra vi har det.  Vi bor på landet, kan gå ut i gräset och solen när vi vi...